engelleme seçenekleri



unknownauthor kullanıcısı size özel mesaj gönderemez.


unknownauthor kullanıcısının yazdığı hiçbir entryi görmezsiniz.


unknownauthor kullanıcısının açtığı hiçbir başlığı görmezsiniz.
not: bu engelleme türü önerilmez (bkz: #46343)


100sempatik (176)
146· 28· 4· 1· dün
entry akışı (yeni)
klasik görünüm
  • ölüm

    Buraya uzun bir yazı yazacağım okumanız dileğiyle.
    Aslen erzincanlıyım ve ailem erzincanda hayvancılık yapar, dün sabah 07.00 saatlerinde köydeki çobanlar hayvanlarını otlatmak için dağa götürdükleri sırada köyde daha önce görülmemiş bir kar ve tipi fırtınası başlamış öyle ki 2 adım ötenizi bile göremediğiniz bir sis oluşmuş ve çobanlar köye haber göndermişler köye dönemiyoruz yardıma gelin diye babam da dahil olmak üzere tüm köylü dağa yardıma gitmişler ve 5 6 saat sonra anca köye dönebilmişler ve onlarca koyun fırtınada telef olup ölmüş ama köye döndüklerinde babam darıcadaki 23 yıllık kiracımız süleyman amcanın olmadığını fark etmiş ve bunun üzerine yardım için afad ve jandarmadan yardım istemişler akşam saat 8 e kadar arama kurtarma çalışmaları yapılmış fakat bir sonuç alınamamış ve fırtına öyle yoğunmuşki babam 58 yıldır o köyde yaşar fakat böyle bir fırtınaya ilk defa tanıklık ettiğini ve afad olmasa kendisinin de o dağda az daha kaybolmuş olabileceğini söyledi, son kez akşam aramaya çıkarlar ve süleyman amcanın sadece hayvanlarını bulurlar, 1 2 saat sonra ise köyden 4 km uzaklıktaki bir dağda cansız bedenine ulaşırlar, 70 yaşında ve dizlerinde ödem bulunuyordu, yürümesi bile zorken o hayatını 3 5 kuruşla devam ettirebilmek için günde 3 4 saat uykuyla her gün o dağa tırmanıyordu ve dün fırtınadan önünü göremeyip uçurumdan düşüp olduğu yerde can vermiş, cesedini bile dağdan fırtına dolasıyla 10 saat sonra bulup adli tıpa götürdüler, daha 2 hafta önce konuşmuştum sokağa çıkma yasağı vardı ve ben dışardan gelsene aşşağı bir ceza yapıştırsınlar demiştim cidden gülüp eğlenmiştik, 65 yaşındaydı salgın dolayısıyla dışarı çıkamıyordu ama geçimini sağlayabilmek için özel izin alıp erzincana gitti, evde sokağa çıkma yasağıyla ölümden korunurken erzincana ölüme gitti aslında, ecelden kaçış yok yani ne olursa olsun vadeniz dolduysa gerekiyorsa ölüme kendi ayaklarınızla gidiyorsunuz, daha dün gece bu saatler evindeydi ama şimdi morgda daha dün sabah eşiyle görüşüp erzağını alıp dağa çıktı ama gece evine değil morga gitti. hayvanları kendisinin bile değildi kiralamıştı belki kendisinin olsa fırtınada koyunların peşinden gitmek yerine olduğu yere çöküp fırtınanın dinmesini bekler sonra evine dönerdi ama o, o koyunların parasını ödeyebileceği gücü olmadığı için aramaya gitti aslında ölüme gitti ve belki kim bilir kaç saat o dağda o fırtınada cansız yattı. haberi duyunca donup kaldım, olamaz ya dedim ölüm bu kadar ani olamaz dedim ama bu kadar basit aslında, sabah evden akşama ne istiyorsunuz diye sorarak çıkarız akşam biz değil eve haberimiz gider, süleyman amcanın durumu da tam olarak buydu. geçim derdi için dağda, fırtınada, uçurumda can verdi. coğrafya kaderdir derler ya gerçekten öyle, coğrafyası dağlardı, çobanlıktı, kaderi de böyle buruk bir ölüm oldu. bu haber beni cidden mahvetti ve bir şeyi öğretti: ölüm gerçekten var arkadaşlar, hani ergence laf vardır ya ölüm var sevdiklerinize sarılın diye, sarılın arkadaşlar, siktir edin gururu ve sevdiklerinize sarılın, belki yarın göremezsiniz, gurur meselesi yapmayın zira gurur insanı sevdiklerinden ayırır, topluma karşı gururlu olursanız toplumda yeriniz sözünüz olur ama sevdiklerinize karşı yaparsanız içinize dert olur, ölüm var sarılın sevdiklerinize. ve cidden ölümümüzün bile hayırlı olması dileğiyle. anlatmak istediğim hala çok şey var ama hala olayın şokundayım ve cidden saatlerdir hayatın ne kadar basit ve geçici olduğunu sorguluyorum. ayrıca ateş cidden ama cidden düştüğü yeri yakarmış onu da anladım, zira ben şu an üst katımda sigara içerken bu satırları yazıyorum belki birazdan film izliycem ama alt katta oğlu babasının ölüm haberi hem de çok korkutucu bir ölüm haberiyle ağlıyor, ölüm cidden var, kimseyi incitmeyin ve asla hiçbir şeye üzülmeyin, zarar veren şeylerin koyun götüne gitsin sizden önemli mi ? yarın nefes alacağınızın garantisi yok her şeyi siktir edin ve hayatınızı dolu dolu yaşayın. ölüm var. çok doluyum baya yazmışım ama umarım okursunuz ve umarım bir şeyler çıkarırsınız bundan. sonumuzun da hayırlısı olması dileğiyle. mutlu hayatlar
  • yobazlık

    Blog sözlükte çoğalmaya başlayan durum. Özellikle dinsel başlıkları okursanız, kafir, zındık, allahtan korkmayanlar falan filan diye ithamlarla dar görüşleri göreceksiniz. Sen inanırsın saygı duyarım ama bunu hayatının her alanında abartmaya gerek yok, inanmayana da saygı duyarım, ama inanıpta inanmayana laf söyleyenler yok mu ulan varya bir de sözde hoşgörü diniyiz diyorsunuz nerde hoşgörü ? Her şeyiniz lafta :)
    Ha bir de dinle ilgili eleştiri yapanlar sözlükten uçurulurken millete hakaret eden tarzda dini başlıkların sahibi hâlâ yazabiliyor, hacı ne iş yoksa blog sözlük cidden akp teşkilatı falan mı :) ?
  • kontrgerilla

    2 türlüsü vardır: Legal ve İllegal.
    Kontrgerilla kelime anlamı olarak gerilla kılığına girerek gerillaya karşı savaşmaktır. Bunun legali istihbaratçılardır. Mesela dağlarda gerilla kılığında olup istihbarat toplayıp gerillayla savaşan kişilerdir.
    (bkz: jitem)
    (bkz: ahmet cem ersever)
    İllegal olanı ise sokakta sol görüşlü kişilere ve terör sempatizanı ( bu ikisi ayrı şeylerdir )kişilere karşı eylemlerde bulunan gruplardır.
    Abdullah çatlı mesela.
  • epic games

    Oyun 21 mayısa kadar free zaten ama site çökmüş durumda.
    Edit: Bu entry kötüleyen dangalak, lan idelojine mi, kutsalına mı, şahsiyetine mi neyine sövdüm de bunu kötülüyorsun, dikkate bile alınmayacak bir başlık girmişim, ruh hastası falan mısın ? Bu arada site tekrar açıldı doluşun bedavayken satın alın oyunu. Garibanın yüzü güldü
  • thomas sankara

    Burkina faso'nun lideriydi. Hem de ne lider. Ülkesini dışa bağımlı hâlden kurtarıp kendi ürününü üreten, kendi bağımsılığını elinde bulunduran, güçlü ve emperyal sisteme karşı koyabilen bir devlet haline getirmişti. En çok üretim alanına önem vermiş ve dış ticaret giderlerini yüksek oranda azaltmıştı. Afrika Sömürgeleri kralı fransaya bile kafa tutmuştu fakat burkina faso'nun diğer ülkeler ile arasını bozduğu gerekçe gösterilerek darbe yapıldı ve yol arkadaşı tarafından öldürüldü. Henüz 38 yaşındaydı.
  • pek bir şey yok
  • pek bir şey yok