engelleme seçenekleri



postmodernpiyano kullanıcısı size özel mesaj gönderemez.


postmodernpiyano kullanıcısının yazdığı hiçbir entryi görmezsiniz.


postmodernpiyano kullanıcısının açtığı hiçbir başlığı görmezsiniz.
not: bu engelleme türü önerilmez (bkz: #46343)


entry akışı (yeni)
klasik görünüm
  • martin eden

    başarı basamaklarını birbirlerinin sırtını aşındırarak uzandığımız o külfetli yollar, birimizin, hepimizin gayesi olan yaşama tutunduğumuz idealler esasen içi ne kadar da boş ve anlamsız.
    dışarıdan gözlemlemekle içerisine katıştığınız an tecrübelemek çok farklı şeylerdir. davulun sesi uzaktan hoş gelir, yakınına yaklaştığınızda kulağınızı tırmalar. popüler olan, düzen hiyerarşisinde üst basamaklarda yer alanlar, yaşam biçimlerimiz, değer atfettiklerimiz, kıstaslarımız, çekişmelerimiz ne kadar da yavan. hiçbirisi bize ait değilmiş gibi, kendimiz gibi kokmayan yaşamlarımız. martin eden, değer-cikler dünyasını soluyan tükenmişliğin sendromu. hepimizin içerisinde çığlık atmayı bekleyen, fakat süslü avuntularla susturulan...
  • blog dayanışması

    benim pek umudum yok açıkçası. blogsözlükte blogun son yazısını paylaştığım gün oturum sürelerinin sitede geçirdiği süre beş kat azaldı. sanırım dayanışmadakiler vs tık atıp gidiyorlar. ha, suni hite ihtiyaç yok yazarların "okura" ihtiyacı var. görüntüden ibaret instagram like butonu gibi sürecekse pek durulmaz buralarda da, şahsen benim için böyle. insanlar değişmedikçe ne yazık ki blogsözlük egoların paravanı olarak kalacaktır
  • jean baudrillard

    jean baudrillard'a göre gerçeklik olgusunu kavrayan insan, gerçek ile gerçekliğin ürettiği imgeleri arasında kaybolmuş bir durumdadır. artık gerçeklik insanın tecrübeleriyle keşfettiği farkındalık değildir. bazen şöyle deriz, sanal dünya ve gerçek hayat. bu tamamen insan ırkının kendisine konduramadığı bir düzmecedir. eğer ortada gerçekliğin yittiği bir sanallık var ise, artık insan gerçekle sanal olanı birbirinden ayırt edemeyecek bir durumdadır. çünkü sanal ve gerçek dünya dediğimiz olgu, birbiriyle iç içe girmiştir. şeytana satılan ruh ya da kötülüğün egemenliği kitabında şöyle demektedir:

    "nesnel bir gerçeklik var mıdır türünden bir soru bu dünyayı kesinlikle ilgilendirmemektedir. bizi şekillendiren/belirleyen dünya aynı zamanda kendisini bir gerçeklik olarak sunan düşüncenin de yaratıcısıdır."

    şu bakış açısı bize yardımcı olabilir. televizyon, sinema ve sosyal medyada bir insanın ölümünü içeren video veya kurgusal bir sahne izleriz. olay gerçektir, yaşanmış bir an'dır ama tecrübemiz farklılaşmıştır. ölüm gibi dramatik bir olayı sıradan bir film sahnesi gibi izleriz ve sonra başka konulara zaplarız. ölümü tanıyoruz artık değil mi? fakat bilinen ölüm gibi tanımıyoruz. bize sunulmuş şekliyle tanıyoruz. artık bizler gerçeğin ürettiği imgeleri taşıyoruz .

    bu arada kitaplarının dili son derece ağır ve zor üslup taşır. bilinir ki felsefeciler düşüncelerini yalın dille anlatmayı değil dolaylı yolları aşındırarak tercih ederler. baudrillard'da zirvelerinden birisidir bunun. okumak isteyenlere tavsiyem, kendisini okumuş, yorumlayan kitaplara yönelebilirler, daha sonra kitaplarına geçebilirsiniz. kim toffoletti yeni bir bakışla baudrillard iyi bir başlangıç olabilir veya aramaya inanıp kendi seçimlerinizi yapabilirsiniz
  • 1000kitap.com

    üç yıldır üyesi olduğum mecra. abartılacak bir yer kesinlikle değil. tavsiyem kendi kütüphaneniz gibi kullanırsanız, okuduğunuz ve okuyacağınız kitapları tasnif edip kalabalıktan kurtulabilirsiniz. bu pozitif yönü olabilir. genellikle yazılan alıntı ve incelemeleri fazla kişi okumaz, içeriklerinizi beğenenler dahi okumazlar genellikle. bazı grup okuyucular var ki, kitap fetişleridir burada sıkça bulabilirsiniz. z kuşağının anketçi tayfası da burayı işgal etti, hani şu profil biolarından kendi akranları profillere linkler akıtan(saadet zinciri gibi) tipler var. evet evet burada da abazan tipler var temkinli olmakta yarar var. mesajlarınızı sadece takip ettiğiniz kişilere açık tutarsanız bir nevi bu kabustan kurtulabilirsiniz. bu da benim profilim kendi halimde takılıyorum