çocukluk travmaları

  • çocuğun yaşadığı birtakım olayların yaşamında izler bırakarak çeşitli tahribatlar ortaya çıkarması durumu.


    Henüz 4 5 yaşlarındayken kuzenimin bana bir gün öleceğimizi söylemesi. Oysa ki ben sonsuza kadar yaşarız zannediyordum. Hayatımın en büyük şokunu ve travmasını yaşamıştım. Günlerce ağladığımı hatırlıyorum.

    İlerde çocuğum olduğunda ona bunu bir başkası boş boğazlık ederek söylemeden önce uygun bir dille anlatacağım.
  • Travmamıdır bilmem ama hatırladıkça gülerim. Sanırım çocukluğuma dair unutamıcam şeylerden bi tanesi.
    Annedir bu döver ya bi gün yaramazlık yapmıştım köydeydik elinin tersiyle vurmasıyla burnum kanamış ağlamaya başlamışım dedem geldi annem beni o ara dürtüklüyo ağlama diye. çocuğum canım yanıyo ağlıyom eliyle kanayan burnumu kapatıyo dedeme göstermiyo beni neyse dedem gitti ben ağlamaya devam ediyom ben sana aģlama demedim mi diyip bi tane daha geçirdi sağ burun deliģimde kanamaya başladı sonra büyüdüm zaten
  • Saçı uzun olan kız çocuğunun bitlenmemesi için kısacık kesilmesi travmadır.
  • (bkz: yok ki)