meb'in arapçayı şart koşması

  • Güleyim mi, artık ağlayayım mı bilemediğim haberdir. Esasen bu tür haberlerden de sıkıldım hatta bunaldım. Bir şey iyi olur diye beklerken. Başka şeyler daha da bok oluyor. Hangi akla hizmet nasıl böyle bir karar alınıyor? Allah aşkına mantık bunun neresinde?

    Banu Avar'ın resmi facebook hesabından paylaşmış olduğu şu fotografa da ayrıca göz atın.

    Kaynak
  • Yahu bilimsel gelişmeyi takip edebilmek diye de bir yalan uydurmuşlar kendileri de inaniyor. Ulan arapçayla hangi bilimsel gelişmeyi okuyup takip edeceksin? Dünyada bilimsel araştırmalar %99 ingilizce yayınlanır. Yaptığınız araştırmanın tüm dünyaya ulaşabilmesi için maalesef ingilizce yayın yapmak zorundasınız. Bu da demektir ki herhangi bir bilimsel gelişmeyi takip etmekse amacınız, öğreneceğiniz dil ingilizce olacaktır. Yani arapça herhangi bir derde derman değil.

    Gerçekten arapçayı hakkıyla öğretecek olsalar yüzde yüz destek veririm. Ama Şundan eminim ki, en az 10 yıl ingilizce dersi aldırdığınız çocuklara ingilizceyi ogretemediginize gore, arapcayi zaten öğretemeyeceksiniz. Bu değişiklik de ideolojik kaygılarla oluşturulmuş ve işe yaramamış projeler çöplüğüne atılıp gidecektir.

    Tanım; mebin 15 yildir deneme tahtasına döndürülmüş olmasının sonucunda ortaya çıkan şart koşma eylemidir.
  • milli eğitimin bitmişliğine mum dikmektir.
  • Arkadaşlar bu konu hakkında pek bir bilginiz yok anlaşılan, İslam konusu hakkında yazılan akademik yazılar artık bilimsel makale olarak geçiyor imam hatip okullarının işi genel anlamda fen bilimlerini çok kapsamıyor bundan dolayı bakanın bilim olarak ifade ettiği şeyler islam konulu akademik yazılar. Bu açıklamayı o eğitim kurumlarının yapısına ve ileriye yönelik hedeflerine göre değerlendirmemiz gerekiyor.
  • İslami bilimler açısından iyi bir uygulama gibi görünse de ülkemizde hiç bir imam hatip okulunun bilimsel düzeyde Arapça öğretemediğini düşününce çekeceği belli olan uygulama.
  • (bkz: kendi dilini dahi doğru bilmeyen halk)